راهنمای جامع انتخاب تخصصی تابلو برق مناسب برای هر نوع کاربری 1403

تابلو برق

آیا انتخاب تخصصی تابلو برق مناسب، برای شما تبدیل به یک چالش حرفه شده؟ با نحوه خرید تابلو برق مناسب برای مکان‌های متفاوت آشنا هستید؟ چگونه می‌توان تابلو برق ایده‌آل و مناسب را متناسب با نوع کاربری انتخاب کرد؟ انتخاب تخصصی تابلو برق مناسب تابلو برق صنعتی یا همان تابلو برق هوشمند ساختمان به عنوان نوعی محافظت کننده سیستم‌های الکتریکی می‌باشد که نصب و استفاده از آن جهت عملکرد بهتر این سیستم‌ها و همچنین حفاظت آنها امری ضروری می‌باشد. این تابلوها امروزه با ویژگی‌ها و مشخصات متفاوتی جهت استفاده در مکان‌های مختلف از جمله واحدهای مسکونی و صنعتی طراحی و تولید شده‌اند، به همین دلیل هنگام خرید نیاز است که تابلو برق‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت نوعی از آنها را انتخاب کنید که متناسب با کاربری شما باشد. در این مقاله انتخاب تابلو برق صنعتی مناسب با نوع کاربری را بررسی می‌ کنیم.

چگونه تابلو برق مناسب کاربری خود را تشخیص دهیم؟

انتخاب و خرید یک تابلو برق صنعتی یا تابلو برق هوشمند ساختمان قطعاً متناسب با نیاز و بودجه شما برآورد خواهد شد. این تابلو برق‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که ‌می توانند نیازهای مختلف در مکان‌های متفاوت را برآورده کنند، اما به هر حال جهت خرید آنها نکات و موارد مهم زیر را در نظر داشته باشید:

انتخاب تخصصی تابلو برق

ایمنی تابلو برق

در وهله نخست جهت انتخاب تابلو برق مناسب شما باید به ایمنی آن توجه کنید، یعنی حتماً باید خطرات احتمالی را به کمترین حد رسانده و در نهایت تجهیزاتی را برای استفاده از تابلو برق صنعتی انتخاب کنید که مطابق با کلیه الزامات ایمنی این تابلوها باشد. استفاده کردن از کلید ارت، کلیدهای محافظ جان و دیگر تجهیزات ایمنی در این خصوص بسیار حیاتی است.

نوع تابلو برق

تابلو برق صنعتی یا تابلو برق هوشمند ساختمان سه نوع متفاوت یعنی تابلو برق فشار متوسط، فشار ضعیف و فشار قوی دارد که یکی از مهم‌ترین نکات جهت انتخاب و خرید تابلو برق صنعتی قطعاً آگاهی از این موضوع می‌باشد تا شما بتوانید دستگاه را متناسب با نوع فشار برق انتخاب کنید. در این زمینه نیز به پارامترهای مختلفی مانند ولتاژ و سطح جریان مورد نیاز، قابلیت سفارشی مانند مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، ماژولار یا ثابت بودن دستگاه و غیر توجه کنید. امروزه انواع تابلو برق هوشمند ساختمان مانند تابلو برق خلا، تابلو برق دیجیتالی یا هوشمند و غیره با بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی تولید شده‌اند که قابلیت‌های بهتر و بیشتری در مقایسه با تابلو برق‌های قدیمی دارند و قطعاً استفاده کردن از آنها آسان‌تر می‌باشد. حتی در بیشتر مواقع این تابلو برق‌ها نیاز به هیچ گونه تعمیر یا نگهداری ندارند که یک مزیت خوب جهت استفاده از آنها محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید این تابلوها برای استفاده در مکان‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند و شما باید مطابق با مکان مورد استفاده تابلوی مناسب را انتخاب کنید.

دقت در بهره‌ وری و کیفیت

بهره‌وری و دقت در تابلو برق صنعتی را می‌توان از چندین راه متفاوت تضمین کرد. هنگام مواجهه با برخی از حوادث و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شما باید تابلویی را انتخاب و نصب کنید که امکان کنترل آن از راه دور وجود داشته باشد که در صورت قطع شدن جریان برق در مواقعی مانند طول شب ژنراتور بدون نیاز داشتن به اپراتور یا نیروی انسانی روشن شده و مجدد کار کند. در صورتی که با هرگونه خرابی در کنترل الکتریکی مواجه شدید، ابتدا باید مطمئن شوید که کلیدها در هم قفل هستند. دقت در بهره‌وری و کیفیت تابلو برق صنعتی مورد مهمی است که بهتر است در هنگام خرید آن را مورد دقت و بررسی بیشتر قرار دهید، چون با توجه به پیچیده‌تر شدن سیستم‌های الکتریکی قطعاً هر چه که یک تابلو برق هوشمند ساختمان دقت و کیفیت بالاتری داشته باشد، کار کردن با آن آسان‌تر خواهد بود که یکی از موارد مهم نیز امکان کنترل کردن از راه دور سیستم‌های الکتریکی می‌ باشد.

تابلو برق صنعتی

پشتیبانی از توسعه

تابلو برق صنعتی یا تابلو برق هوشمند ساختمان عمر طولانی دارد و اگر بتوانید به درستی از آن نگهداری کنید تا ۴۰ سال نیز دوام می‌ آورد. بیشتر تجهیزات و قطعات داخلی آن را اگر بتوانید به طرز درستی نگهداری و تنظیم کنید، هیچ نیازی به تعویض کردن نخواهد داشت. با توجه به چنین مسئله مهمی بهتر است که هنگام خرید تابلو برق صنعتی به آینده نیز توجه داشته و سعی کنید به آن دست از نیازهای اضافی دقت داشته باشید که احتمال دارد در آینده مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

در واقع انتخاب کردن یک تابلو برق صنعتی خوب و مناسب جهت کسب و کارهای مختلف در مکان‌ های متفاوت کاری دلهره آور می‌باشد، یعنی با توجه به متغیرهایی که لازم است در نظر داشته باشید حتماً باید به نکات مهمی نیز جهت تصمیم گیری و خرید دقت کنید که این نکات مهم شامل ویژگی‌ ها، تضمین کیفیت، تضمین قیمت، خدمات پس از فروش و غیره می‌ باشد. درک این ملاحظات و توجه به آنها قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تابلو برق را متناسب با نیازهای کاربری انتخاب کنید. تضمین کیفیت از اینکه کلیه تجهیزات الکتریکی کاملا متناسب با اهداف خودشان و طبق استانداردهای صنعتی می‌ باشد، اهمیت زیادی دارد. خدمات پس از فروش را نیز فراموش نکنید، چون تابلو برق یک وسیله الکتریکی می‌ باشد که با وجود با کیفیت و پیشرفته بودن همچنان امکان نقص و خرابی در آن وجود دارد، به همین دلیل در صورت نیاز شما می‌ توانید از خدمات و پشتیبانی فنی تولید کننده استفاده کنید. در نظر داشتن کلیه این عناصر قطعاً خرید یک تابلو برق صنعتی مناسب را تضمین می‌کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نکات مهمی را جهت خرید و انتخاب یک تابلو برق مناسب بررسی کردیم. تابلو برق‌ هایی که در حال حاضر مطابق با تکنولوژی و فناوری تولید می‌ شوند، انواع مختلفی دارند و نسبت به انواع تابلو برق‌ های سنتی تغییرات چشمگیری پیدا کرده اند، به طوری که برای مکان‌ های مختلف قابلیت استفاده دارند. چند نکته در خصوص انتخاب درست یک تابلو برق هوشمند ساختمان را توضیح دادیم. در سایت آرین پرتو بیش تر با انتخاب تابلو برق مناسب، تفاوت بین انواع تابلو برق‌ ها، نحوه استفاده درست از آنها و غیره آشنا شوید. از شما مخاطب گرامی سپاسگذاریم که تا به اینجا همراه ما بوده اید. در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی یا کسب اطلاعات بیشتر دارید، میتوانید از طریق مسیر های ارتباطی درج شده در وب سایت اقدام کنید و با کارشناسان مجموعه آرین پرتو در ارتباط باشید. امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *