تابلو برق هوشمند ساختمان (bms) 0 تا 100 به زبان ساده

تابلو برق هوشمند ساختمان

تابلو برق هوشمند ساختمان (bms) چیست؟ آیا با کارایی و عملکرد انواع تابلو برق‌ ها از جمله تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس آشنایی دارید؟ دنیای تابلو برق‌ ها بسیار متنوع است و این تنوع روز به روز در حال گسترش بیشتر می‌ باشد از طرفی نیز همواره قابلیت‌ ها و آپشن‌ های بهتری به آنها اضافه می‌ شود و شاهد تولید انواع تابلو برق‌ های جدید با کارایی‌ های بهتر هستیم که تابلو برق هوشمند بی ام اس یکی از آن ها می‌ باشد. تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس یکی از انواع تابلو برق‌ های پیشرفته و مدرن است که راه حل متصل و ساده به اینترنت دارد و از آن می‌ توان جهت مدیریت بهتر توزیع برق استفاده کرد. این نوع تابلو برق‌ ها برنامه‌ ای دارند که امکان نصب کردن آسان آن را بر روی تبلت یا تلفن همراه فراهم کرده است. در این مقاله تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس را معرفی می‌ کنیم.

آشنایی با تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس

تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس راه حلی متصل و ساده به اینترنت می‌ باشد که جهت مدیریت توزیع برق استفاده می‌ شود، یعنی شما با استفاده از این وسیله می‌ توانید به طور کاملاً مستقیم میزان مصرف منابع انرژی در تجهیزات الکترونیک را تخمین بزنید که با توجه به بروز و پیشرفته بودن تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس بررسی و کنترل کردن این روند با استفاده از رایانه، تبلت و تلفن همراه وجود دارد. خرید تابلو برق هوشمند نیز باید متناسب با مقدار آمپری باشد که در هر واحد ساختمانی در جریان است، به همین دلیل برای ساختمان‌ های بسیار کوچک از برق تک فاز و ساختمان‌ های بزرگ یا تجاری نیز نوع سه فاز تعلق می‌ گیرد، بر همین اساس در واحدهای مسکونی جریان برق به وسیله تابلو مشاعات و به وسیله استفاده از سه رشته سیم به تابلوهای برق متصل خواهد شد. در واقع نصب و استفاده کردن از تابلو برقی پیشرفته می‌ تواند به شما در کنترل کردن نوسانات جریان برق کمک کرده تا در نهایت بتوانید کلیه تجهیزات، سیستم‌ های الکتریکی و حتی ساکنین ساختمان‌ ها را از هر گونه خطر احتمالی محافظت کنید.

نحوه نصب و استفاده از تابلو برق هوشمند bms

در هنگام هوشمندسازی ساختمان‌ ها حتماً باید مکان و ابعاد مناسب جهت نصب کردن یک تابلو برق مناسب در نظر گرفته شود. بهترین مکان جهت نصب کردن این تابلوها نیز مکانی است که به آسانی در دسترس کاربر باشد، علاوه بر آن که نباید آن را در معرض دید قرار داد. اما توجه کنید که مکان‌ هایی مانند آشپزخانه، کمد دیواری یا اتاق‌ های پذیرایی جای مناسبی جهت نصب کردن این تابلوها نیستند.

مزیت‌ های تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس

تابلو برق هوشمند ساختمان نسبت به انواع تابلو برق‌ های ساده تفاوت‌ های چشم گیری دارد و مزیت‌ های خوب این تابلوها موجب شده است جای انواع سنتی را بگیرند. برخی از مزیت‌ های رایج این تابلو برق‌ ها عبارتند از:

  • امکان کنترل کردن تابلو برق از فواصل دور
  • کاهش میزان مصرف انرژی صرفه‌ جویی کردن در مصرف انرژی
  • کنترل کردن آسان سیستم‌ های گرمایشی، سرمایشی، روشنایی و وسایل الکتریکی
  • افزایش یافتن امنیت ساختمان‌ ها
  • کاهش یافتن خطرات آتش‌ سوزی
  • افزایش یافتن طول عمر کلیه وسایل الکتریکی
  • امکان روشن یا خاموش کردن کنتاکتورها
  • اعلام قطعی تابلو برق‌ ها به وسیله تلفن همراه

تابلو برق bms

قابلیت‌ های تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس

از قابلیت‌ های مهم یک تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس یا همان تابلو برق هوشمند ساختمان که در داخل ساختمان‌ های مسکونی، صنعتی و تجاری به کار می‌ رود، موارد زیر هستند:

قابلیت استفاده از اپلیکیشن

قابلیت خوبی که تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس دارد، این است که شما می‌ توانید جهت مدیریت آن از اپلیکیشن‌ های اندرویدی استفاده کنید که در چنین حالتی در مواقع ضروری جهت روشن یا خاموش کردن کلیه تجهیزات الکتریکی برای شما پیامک ارسال خواهد شد، به این ترتیب شما به موقع از هر گونه قطع و وصلی در جریان برق موجود در داخل تابلو برق‌ ها مطلع خواهید شد. این موضوع شامل اطلاع رسانی در خصوص روشن یا خاموش شدن کلیه تجهیزات متصل به ورودی ها نیز می شود. حتی در صورت دو فاز شدن برق در شبکه یا در صورت اور لود شدن کلیه بارهای مصرفی این موضوع به وسیله پیامک برای شما ارسال خواهد شد. حتی می‌ توانید از قطع و وصل شدن جریان برق شبکه‌ ای نیز مطلع شوید.

وجود کلیدهای روشن و خاموشی

کلیدهای استپ و استارت در تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس تعبیه شده‌اند که از آنها می‌ توان جهت روشن یا خاموش کردن کلیه تجهیزات الکتریکی به صورت دستی استفاده کرد. یعنی شما در صورت بروز هر گونه اتفاق یا حادثه‌ای به آسانی می‌ توانید به وسیله چنین دکمه‌ هایی جریان برق را قطع یا وصل کنید که این کار نیاز به هیچ گونه تخصص یا مهارت بالایی ندارد.

تفاوت تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس با نوع تابلو برق معمولی

از نظر عملکرد و کاربرد تابلو برق هوشمند بی‌ ام‌ اس با نوع تابلو برق‌ های معمولی تفاوت زیادی دارد که در واقع این تفاوت‌ ها موجب استفاده گسترده از تابلو برق هوشمند شده است به طوری که می‌ توان گفت جایگزین مناسب برای انواع تابلو برق‌ های معمولی می‌ باشند. این تفاوت‌ ها عبارتند از:

کاربرد بهتر و بیشتر مقیاس عملکردی بالاتر در تابلو برق هوشمند

تعداد ورودی و خروجی‌های بیشتر در تابلو برق‌های هوشمند

توان مصرفی در این تابلوها نسبت به تابلو برق‌های معمولی

نتیجه‌ گیری

این مقاله تابلو برق هوشمند بی‌ام‌اس را بررسی کردیم. امروزه با پیشرفت کردن تکنولوژی، در حوزه تولید انواع تابلو برق‌ها نیز تفاوت‌های قابل توجهی به چشم می‌خورد، به طوری که به جرات می‌توان گفت این تابلو برق‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با انواع تابلو برق‌های ساده و سنتی نیستند که یکی از این تفاوت‌ها نیز امکان کنترل کردن تابلو برق هوشمند از راه دور و به وسیله تلفن همراه یا تبلت می‌باشد. قطعاً این تابلوها جایگزین خوبی برای تابلو برق‌های ساده هستند. در سایت آرین پرتو ویژگی‌ها و خصوصیات تابلو برق هوشمند بی‌ام‌اس، نحوه استفاده و نصب درست آن و غیره بیشتر آشنا شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *