تابلو برق استخر

قطعا همه شما یک بار به استخر رفته‌اید. اگر یک لحظه این فضا را تجسم کنید، یادتان می‌آید محیط استخر کاملاً مرطوب و خیس است؛ در استخر به دلیل خاصیت رسانایی آب و همچنین رطوبت زیادی که وجود دارد، احتمال شوک الکتریکی و حتی آسیب‌های جانی به افراد حاضر در آنجا وجود دارد. پس رعایت دستورالعمل‌های ایمنی در این ساخت و تجهیز این مکان، بسیار ضروری است. تجهیزات برقی که در استخر استفاده می‌شود، باید از هر همه نظر ایمن باشد. یکی از تجهیزات خاص در استخر، تابلو برق است که باید با حساسیت بیشتری آن را تهیه و نگهداری کرد.

پس با توجه به اهمیت تابلو برق استخر، در این مقاله از آرین پرتو قصد داریم آن را به طور کامل معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید این نوع تابلو برق هستید و قصد دارید با آن بیشتر آشنا شوید تا پایان مقاله را مطالعه کنید؛ چراکه نکات بسیار جالبی بیان شده است.

تابلو برق استخر و جکوزی چیست؟

تابلو برق استخر یکی از تجهیزات مهم در استخرها به حساب می‌آید. در واقع نوعی تابلو برق موتورخانه‌ای است که برای راه‌اندازی سیستم برق استخر و تجهیزات آن شامل مشعل، الکتروموتورهای تصفیه آب گرم، دیگ بخار و … در موتورخانه استفاده می‌شود. علاوه‌براین، از قطعات داخلی آن در برابر عوامل بیرونی مانند گردوغبار، آتش‌سوزی، حرارت و ریختن آب محافظت می‌کند.

این تابلو برق از سه پمپ تصفیه آب، پمپ جکوزی و پمپ تخلیه استخر تشکیل شده است و در بازار عرضه می‌شود. در تولید این تابلوها از مدارهای رله کنتاکتوری استفاده می‌شود تا کاربر بتواند هم به‌صورت دستی و هم به‌صورت اتوماتیک تنظیمات مربوط به تجهیزات را انجام دهد. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که تابلو قابلیت تنظیم متناوب و همزمان پمپ‌های تصفیه را داشته باشد.

همان‌طور که اشاره شد، هدف اصلی تابلو برق استخر، ایجاد محیط ایمن برای شنا کردن است. این قطعه آسیب‌هایی جانی را کاهش می‌دهد و سلامت و ایمنی افراد حاضر در استخر تامین می‌کند.


بیشتر بخوانید: جامپر در تابلو برق


انواع تابلو برق استخر

این نوع تابلو برق را می‌توان چند وجه تقسیم کرد. از نظر نحوه نصب، آن را به دو نوع دیواری و ایستاده تقسیم می‌کنند. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، نوع دیواری روی دیوار و نوع ایستاده روی کف قرار می‌گیرد. شما با توجه مقدار فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید یکی از تابلوها را انتخاب کنید. این نوع تابلوها را می‌توانید به‌صورت روکار و توکار استفاده کنید.

یکی از دسته‌‌بندی‌های دیگری که برای تابلو برق می‌توان انجام داد، با توجه به محل استفاده آن‌ها است. تابلوهایی که برای استخرهای خصوصی ساخته می‌شوند، دارای ویژگی‌ها خاص خود هستند و به آن‌ها تابلو برق استخر خانگی گفته می‌شود. همچنین تابلوهایی که در استخرهای بزرگ و عمومی استفاده می‌شوند، ویژگی‌ها مخصوص و منحصربه‌فرد خود را دارند.

در این نوع تابلو برق از ترانس‌های مبدل 220/24 ولت برای جلوگیری از برق‌گرفتگی، فرمان جکوزی و تغذیه روشنایی داخل استخر استفاده می‌شود. کلید اصلی از نوع محافظ جان است تا از افراد محافظت کند. این کلید درصد خطای کمتری نسبت به کلید مینیاتوری دارد و همچنین از حساسیت بالایی در مقابل جریان نشتی برخوردار است.

مشخصات تابلو برق استخر

تابلو برق استخر دارای مشخصاتی است که آن را متمایز کرده است؛ برخی از این مشخصات عبارت‌اند از:

  • دارای کلید اتوماتیک جهت سیستم تصفیه آب؛
  • دارای ترموستات جهت سیستم گرمایشی؛
  • مجهز به تایمر صنعتی جهت قطع‌ و وصل جکوزی؛
  • دارای بدنه از جنس فلزی؛
  • رنگ بدنه الکترواستاتیک با خاصیت ضدحریق بودن؛
  • بدنه‌ای مقاوم در برابر رطوبت و آب؛
  • دارای ابعاد متفاوت با توجه به نیاز مشتری؛
  • مجهز به کلید حرارتی جهت محافظت از پمپ استخر؛
  • دارای تجهیزات حفاظتی شامل فیوز محافظ جان، مینیاتوری و بی‌متال؛
  • دارای تجهیزات کنترل شامل کنتاکتور، چراغ سیگنال و کلید فرمان.نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخری

برای نصب و راه‌اندازی این نوع تابلو برق از نقشه آن استفاده می‌کنند. بر اساس این نقشه در مرحله اول برق ورودی سه فاز وارد فیوز محافظ می‌شود. برق سه فاز ابتدا وارد فیوز مینیاتوری می‌شود و بعد از آن در سایر فیوزهای تک فاز و سه فاز توزیع می‌شود. در مرحله بعد، برق از فیوزها عبور می‌کند و به کنتاکتورها و بی‌متال وارد می‌شود و در آخر از مسیر ترمینال‌های خروجی خارج خواهد شد.

فرایند نصب و راه‌اندازی تابلو برق استخر، کاری بسیار حساس است که باید توسط افراد متخصص و خبره انجام شود. یعنی هر شخصی نمی‌تواند تنها با چند فرمول ساده آن را انجام دهد. البته بعد از خرید آن، خدمات نصب و راه‌اندازی توسط شرکت‌ها و با کیفیت خوب ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: خنک کننده تابلو برق


قیمت تابلو برق استخر

قیمت تابلو برق استخری به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اندازه، تعداد چراغ‌ها، تعداد تایمر، نوع آن و … در قیمت آن تاثیرگذار هستند. پس می‌توان گفت که هر تابلو برقی با توجه به تجهیزاتش، قیمت متفاوتی دارد. البته ساختمان جکوزی و استخر در انتخاب اندازه و شکل تابلو، حائز اهمیت است.

بهترین راه برای خرید تابلو برق، سفارش آن از شرکت‌های معتبر در این حوزه است. بعد از ثبت سفارش، مونتاژ تابلو برق توسط شرکت انجام می‌شود. پس شما از هر نظر مطمئن هستید که تابلویی متناسب با نیاز خودتان تحویل می‌گیرد.

در حال حاضر نوسانات قیمت ارز روی قیمت همه تجهیزات به کار رفته در تابلو برق تاثیرگذار بوده است؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیق مونتاژ تابلو برق استخر را تخمین زد. شما برای دریافت قیمت به‌روز می‌توانید با شرکت‌های معتبر همچون آرین پرتو در این زمینه تماس بگیرید.

استعلام قیمت و مشاوره ساخت تابلو برق

سخن پایانی

رسانا بودن آب و فضای مرطوب استخر، باعث خطرناک شدن محیط آن شده است؛ به‌گونه‌ای که حتی می‌تواند منجر به فوت یک فرد شود. پس استفاده از تجهیزات ایمن در استخر، یک کار ضروری است تا ضمن ایجاد محیط آن، از فضای استخر لذت برد. یکی از تجهیزات مهمی که در استخر بسیار مهم است؛ تابلو برق است. تابلو برق استخر با قابلیت‌ها خاص به‌صورت ویژه برای این محیط تولید می‌شود و دارای دو نوع ایستاده و دیواری است. شما با توجه به نیاز خودتان می‌توانید سفارش خرید تابلو را به شرکت‌های ارائه کنید تا آن را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *