تابلو برق آتش نشانی

تابلو برق آتش نشانی

برق به طور گسترده کاربردهای مختلفی از جمله خانگی و تجاری دارد. در میان تمامی لوازم جانبی و کاربردهای الکتریکی، تابلو برق بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، ترکیبی از سوئیچ ها و مجموعه قطع کننده مدار است که از اتصالات الکتریکی جلوگیری می کند.  تابلو برق آتش نشانی به تابلوهای کنترل موتور در بوستر پمپ آتش نشانی گفته می‌شود. بوستر به سیستم ‌های پمپاژ با مخزن استوانه‌ای اتوماتیک اطلاق می شود که با فشرده‌سازی آب کم با هوا، فشار را به ارتفاع مورد نظر افزایش می‌دهد.

در این مقاله به معرفی بیشتر تابلو برق آتش نشانی، چگونگی نصب و قیمت آن می‌پردازیم. اگر علاقمندید در این زمینه بیشتر بدانید ما را همراهی کنید.

معرفی بوستر پمپ و  نحوه کارکرد آن

فرآیند فشرده‌سازی توسط مخزن، پمپ و عناصر کمکی نصب شده روی آن انجام می‌شود. سیستم تقویت کننده زمانی نصب می‌ گردد که فشار شبکه شهری برای تامین آب مورد نیاز ساختمان‌های چند طبقه ناکافی باشد. بوستر پمپ‌ها سبب افزایش فشار  و جریان کم آب می گردند. در واقع، بوستر برای بالا بردن فشار آب به سطح مورد نظر استفاده می‌شود. به این معنی که سطح فشار آب را تقویت کرده و انتقال دهنده آب از نقطه ابتدایی به نقطه انتهایی مانند شیرها است. چنانچه شبکه، مصرف آبی نداشته باشد، بوستر پمپ، خودکار خاموش خواهد شد.

نصب تابلو برق آتش نشانی

انجام محاسبات صحیح در مرحله نصب و انتخاب صحیح از نظر پمپ بوستر و مخزن فشار بوستر بسیار مهم است. قطعاتی مانند بوستر پمپ، مخزن فشار تقویت کننده، سوئیچ فشار تقویت کننده، تابلو برق بوستر، مانومتر سیستم تقویت کننده را تشکیل می‌ دهند. این سیستم‌ های تحت فشار به دلیل نصب و استفاده نادرست می‌ توانند بسیار خطرناک باشند. در حین انجام بازرسی و کنترل آن‌ها، مهمترین قسمت این قطعات، مخزن فشار تقویت کننده است. استفاده نادرست یا عملکرد معیوب مخزن فشار می‌ تواند باعث انفجار و به خطر افتادن ایمنی و تلفات جانی و مالی شود.

برای دستیابی به بهترین نتایج حاصل از نصب تابلو برق آتش نشانی، کنترل فرآیندها در تمامی مراحل، از تولید بوستر تا استفاده از آن، از نگهداری منظم تا کنترل‌های دوره‌ای، باید با دقت توسط کارشناسان سازنده تابلو برق آتش نشانی انجام شود. بررسی‌های دوره‌ای به منظور جلوگیری از موقعیت‌های خطرناک ناخواسته، به ویژه در مورد دیگ‌های فشار قوی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای استفاده ایمن از تجهیزات تحت فشار با تجهیزات ایمنی، معیارهایی مانند خوردگی، آب‌بندی، سایش، تَرک، تغییر شکل، کنترل اتصال، دما، فشار، تمیز کردن و عملکرد آن‌ها باید به طور دوره‌ای آزمایش شوند. کارشناسان مربوطه موظفند تا آزمایشات تقویت کننده فشار را به منظور حفظ ایمنی جان انسان و محافظت از اموال آن‌ها انجام دهند.

 

طراحی و ساخت تابلو برق آتش نشانی

بوستر پمپ در ایستگاه آتش نشانی کاربرد دارد. در ایستگاه‌های آتش نشانی از بوستر پمپ به منظور تامین فشار آب مورد نیاز در زمان‌های اضطراری بهره‌گیری می‌شود. جهت طراحی این محصول بایستی حداکثر توان در زمان‌های حادثه را مدنظر قرار داد. بوستر پمپ‌های آتش نشانی ویژگی‌های خاص دارند از جمله اینکه، طوری طراحی شده اند که در آنها حداقل یک پمپ همیشه آماده به کار وجود داشته باشد. این امر به جهت استفاده از بوستر پمپ در ایستگاه آتش نشانی در مواقع بروز حادثه بسیار ضروری است، زیر هر گونه افت فشار آب می تواند حادثه آفرین باشد.

 

ملزومات تابلو برق آتش نشانی

بهتر است زمان نصب تابلو برق آتش نشانی به موارد زیر دقت نظر داشته باشید:

وقتی قصد نصب این محصول را دارید به مقدار برقی که تابلو نیاز دارد توجه کافی را مبذول دارید.

دمای داخل این محصول و دمای محیط بیرون را مورد بررسی قرار دهید زیرا دمای بالا محیط از عمر این محصول می‌کاهد و بر روی عملکرد قطعات الکتریکی داخل تابلو اثرگذار است و کارکرد آنها را کند می‌کند.

پس از نصب تابلو برق آتش نشانی کلیه گیره ها  را چک کنید تا از احتمال نفوذ آب به درون آن خودداری کرده باشید.

 

بهترین سازنده انواع تابلو برق صنعتی

شرکت آرین پرتو در تهران واقع شده است و از سال 1375 فعالیت دارد. ما با بیشترین دفاتر فروش در سراسر کشور، جزء برترین تولید کنندگان تابلو برق در ایران هستیم. جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه خرید، نصب و راه اندازی تابلو برق آتش نشانی با ما تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *