تابلو برق فرمان موتوری

تابلو برق فرمان موتوری

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که تابلو برق فرمان موتوری چیست و چرا از آن استفاده می‌ شود؟ تابلو های برق با تابلو برقی که برای مخابرات استفاده می ‌شود، متفاوت است. تابلو برق برای هدایت برق از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می ‌شود. این دستگاه جریان اصلی برق را به جریان‌های کوچکتر تقسیم می‌کند تا به ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات کنترلی توزیع شود.

در واقع تابلو برق شامل اجزای متعددی است که ساختار اصلی تابلو را تشکیل می‌دهند و بسته به توان و بارهای وارده می‌توانند یک ساختار عمودی واحد داشته باشند یا مجموعه‌ای از سازه‌های تابلو برق متصل به هم باشند. اکثر تابلوهای برق نزدیک به دیوار نصب می‌شوند و فقط از جلو می‌توان به آنها دسترسی داشت، اگرچه می ‌توان آنها را طوری ساخت که امکان دسترسی از جلو و عقب را در صورت لزوم فراهم کنند. سیستم های تابلو برق از لحاظ قرار گرفتن و شکل ظاهری آنها به سه نوع ایستاده، دیورای و کشویی تقسیم می‌ شوند.

این تابلوها برای دریافت و تقسیم بیشتر انرژی الکتریکی جریان متناوب و اطمینان از ایمنی شبکه الکتریکی در برابر اتصالات کوتاه و نوسانات احتمالی برق استفاده می‌شوند. چنین تجهیزاتی را می ‌توان هم روی زمین و هم به دیوار نصب کرد. به طور عمده، HRS به عنوان نیروی اضافی در صورت بروز حادثه، برای تامین انرژی برای سیگنالینگ در شرکت ‌های تجاری بزرگ استفاده می‌ شود.

تابلو برق فرمان موتوری چیست؟

از جمله پر کاربردترین کالا در حوزه صنعت برق، تابلو برق فرمان موتوری است که به منظور راه اندازی موتور از آن کمک گرفته می شود. سایز تابلو برق فرمان موتوری عمدتا کوچک است و چنانچه بخواهید موتورهای متعددی را راه اندازی نمایید باید از دو مدار مشابه یا بیشتر استفاده کنید که در این صورت سایز آنها افزایش می یابد. تابلو برق فرمان موتوری دارای انواع متفاوتی است که به دو نوع معروف آن می توان اشاره کرد:

  • تابلو برق فرمان موتوری ماژولار یا کشویی
  • تابلو برق فرمان موتوری ثابت

نکته: تابلو برق کشویی را می توان نسل جدید تابلو برق های مدولار به شمار آورد. طراحی خاص آنها به این شکل است که در ممدول ها به صورت کشویی قرار می گیرند.

سیستم ‌های تابلو برق ماژولار

همه ساختمان ‌ها یکسان برق کشی نمی ‌شوند، بلکه هر یک از آنها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و باید با توجه به شرایط متفاوت از تابلو برق‌ های متفاوت استفاده کرد. به همین دلیل است که تجهیزات مناسبی که بتواند نیازهای خاص شما را برآورده کند یکی از دغدغه ‌های اصلی آرین پرتو است. عمدتاً تابلو برق فرمان موتوری از نوع سیستم ‌های تابلوی ماژولار است که به جهت داشتن انعطاف پذیری، ایمنی و قابلیت اطمینان برای طیف وسیعی از محیط‌ها مناسب‌اند.

تابلو برق فرمان موتوری ثابت

معمولا برای ولتاژهای متوسط از آن ها استفاده می شود و جهت توزیع برق در مناطق خاص کاربرد دارند. از مزیت های این تابلو آن است که کلیه قسمت ها و اجزای آن داخل یک محفظه کوچک جای می گیرد.

در مقایسه با تابلوهای ماژولار، تابلو برق های ثابت می ‌توانند قابلیت اطمینان و کنترل آسان مدارها را ارائه دهند. به عنوان مثال، سیستم‌ های تهویه مطبوع، گرمایش آب یا سیستم‌ های هشدار باید با منبع برق کارآمدی که می‌توانید روی آن حساب کنید پشتیبانی شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تابلوهای برق اختصاصی را برای خدمات مکانیکی ضروری انتخاب کنید.

 

سخن پایانی

با تیم تخصصی آرین پرتو درباره ارتقاء تابلوی برق قدیمی خود صحبت کنید. اگر هنوز تابلوی شما با فیوزهای سوخته، مدارهای خاموش یا چراغ های سوسوزن کار می‌کند، تابلو برق شما ممکن است نیاز به تعمیر فوری داشته باشد. به همین دلیل چه صاحب خانه باشید یا صاحب یک کسب و کار، باید به این سیگنال‌ها توجه کنید و قبل از اینکه خیلی دیر شود، موضوع را بررسی کنید.

همچنین اگر یک تابلو برق فرمان موتوری قدیمی دارید، بهتر است با کارشناسان تیم برق آرین پرتو تماس بگیرید تا تابلوی برق خود را ارتقاء داده و آن را با استانداردهای جدید مطابقت دهید.  دنبال برقکار ماهر و با تجربه می‌گردید تا تمام نیازهای برقی شما را برطرف کند، با کارشناسان ما در آرین پرتو تماس بگیرید و 100% خدمات بی‌نظیر دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با آرین پرتو همراه باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *